Sprawozdanie
W okresie od marca 2019 do końca czerwca 2020 nasza szkoła realizuje projekt
„Nowoczesna szkoła – lepszy rozwój dziecka – wsparcie efektywności nauczania w SP1 i SP8 w Pabianicach” współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od marca 2019r nasi uczniowie i nauczyciele reali zowali:
- warsztaty TIK prowadzone przez specjalistę z tej dziedziny Pana Łukasza Walczaka/ n-le i uczniowie , zgodnie z harmonogramem/
- TIK prowadzone w podziale na XXII grupy w klasach I-VIII / 329 uczniów, 150dz, 179ch/ prowadzonych przez naszych n-li w sumie 264 godz.
- gimnastyki korekcyjnej prowadzonej dla 30 uczniów /27dz, 3ch/ w podziale na 3 grupy przez naszego n-la w sumie 264 godz. w sumie 156 godz.
- IS dla 9 uczniów zajęcia w formie indywidualnej prowadzone przez naszego n-la w sumie 468 godz.
- trudności w czytaniu i pisaniu dla 45 uczniów w podziale na 6 grup prowadzone przez naszych n-li w sumie 312 godz.
W czasie trwania projektu Pani Ewa Górna podniosła swoje kwalifikacje zawodowe w zakresie terapii integracji sensorycznej i ukończyła studia podyplomowe na Wyższej Szkole w Bydgoszczy na w/w kierunku. Studia te w 100% były sfinansowane z budżetu projektu.
W grudniu 2019r. zakończyły się dla uczniów klas I -VIII warsztaty z korzystania i włączania TIK do nauczania, poruszane były w szczególności tematy związane z edukacją w zakresie bezpieczeństwa i zagrożeń w cyberprzestrzeni i bezpiecznego korzystania z TIK. Nauczyciele opracowali na podstawie zgromadzonej dokumentacji indywidualne ewaluacje i ocenili poziom osiągnięcia postawionych celów. Ewaluacja stanowi załącznik do indywidualnej karty uczestnika.
W warsztatach wzięło udział 329 uczniów naszej szkoły w tym 150dz oraz 179ch. Warsztaty prowadzili p. Katarzyna Jagusiak, p. Katarzyna Kowalska, p. Piotr Kilański, p. Piotr Nowicki.
W dalszym ciągu tj. do końca roku szkolnego 2019/20/ prowadzone będą zajęcia specjalistyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W zajęciach uczestniczyć będzie nadal 84 uczniów naszej szkoły.
- W indywidualnych zajęciach terapii integracji sensorycznej uczestniczy 9 uczniów.
Zajęcia prowadzi: mgr Ewa Górna
- W zajęciach gimnastyki korekcyjnej uczestniczy 30 uczniów , w podziale na 3 /10 osobowe grupy.
Zajęcia prowadzi: mgr Edyta Koryzna
- W zajęciach w trudności w czytaniu i pisaniu uczestniczy 45 uczniów, w podziale na 6 grup.
Zajęcia prowadzą: mgr Halina Kałużna , mgr Ewa Kisiel
Na stronie internetowej szkoły oraz na Facebooku znajduje się szczegółowy harmonogram zajęć oraz informacje dotyczące ich realizacji.
Na koniec projektu n-le również i dla tych uczniów sporządzą ewaluacje wskazując poziom osiągniętych celów.
Nauczyciele na zespołach na bieżąco przekazują sobie informację dotyczące postępów edukacyjnych uczniów objętych wsparciem.
Rodzice uczniów biorących udział w projekcie są informowani podczas Dni Otwartych o postępach swoich dzieci oraz otrzymują wskazówki do pracy w domu.
Sprawozdanie zostało przedstawione na Radzie Pedagogicznej na posiedzeniu w dniu 05.02.2020r